Шаблони політичної
топографії підганяють під рамки раціоналістичних ідеологій всі віддтінки
національної стихії ХХ ст. Людина, що сприймає фашизм та нацизм не в
контексті радянської пропаганди, людина, що здатна розрізнити реалізацію
національної ідеї в Італії та Німеччині обов'язково наштовхується на ще одну
оману догматизму, котра декларує 2 головні ознаки цих явищ.
Націонал-соціалізм – це завжди диктат нації над державою, фашизм – це диктат
держави над нацією, ці твердження потребують уточнення. Національна стихія,
котру в загальному можна назвати стихією фашистською, не догматична, а
ситуативістська.
Італія, виклик якій кинув
Муссоліні – це феодальна роздробленість і відсутність масової національної
ідентичності. Отже, для реалізації національної ідеї, варто було створити
державу, ідентифікувати себе з якою повинен був і неаполітанець, і флорентієць,
і венеціанець. Держава та спільний подвиг мали викувати та об'єднати нову
італійську націю. Символ італійського фашизму – фасція та єдність.
Німеччина, виклик якій кинув
Гітлер, мала націю але втратила державу. Поразка в Першій Світовій, ганебні
угоди, окуповані території, ворожий етнічний елемент, що узурпував власність на
засоби виробництва – це ворог тогочасної німецької нації, котра мала повернути
собі свою державу. Символ німецького націонал-соціалізму – це свастика та життя.
Опираючись на
ситуативістське сприйняття національної стихії, можна зробити певні висновки
щодо України. Остання має державу і має націю, що умовно поділена на дві
породи, котрі (далі будемо застосовувати неакадемічний стиль) зазвичай йменують
козаками та свинопасами.
Нинішня порода свинопасів
фактично реалізувала свою національну ідею і завоювала свою державу з її
жовто-блакитними олігархами, європейськими мріями, англомовним президентом та
постійними компромісами перед викликами. Козаки ж, що розсіяні по
траншеям, в'язницям та конспіративним квартирам, мають усвідомити, що
реалізація козацької національної ідеї можлива лише в консолідації,
безкомпромісності та самопожертві.
Національна ідея козацької
породи української нації – це бути (стати її щитом та мечем) над державою
породи нижчої, що виражатиметься у володінні виключними правами та привілеями.
Іншими словами, всі хто
бачить прем'єром Яценюка, а дільничим Петренка мають їх отримати. Яценюк чи
Порошенко (як архетипи гречкосійських лідерів) мають право попросити кредит у
МВФ, Петренко має право залякати свинопаса Іваненка. Але вирішувати коли
оголошувати перемир'я з ворогом або на якій швидкості їхати, козак має сам
опираючись на принципи котрі і визначають суть його національної породи.
Автор – Богдан Ходаковський
Немає коментарів:
Дописати коментар